Make-A-Wish

"Als een kind kan geloven dat zijn wens uitkomt, dan kan hij ook geloven dat hij beter wordt". Dàt is de kracht van de Wish Journey!

Elke dag horen gemiddeld 3 families in Nederland dat hun kind een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte heeft. Het gezinsleven verandert in één klap totaal. Die impact is moeilijk voor te stellen. Make-A-Wish Nederland wil al deze jonge patiënten tussen 3 en 18 jaar een positieve boost meegeven. Een ervaring die ze sterker maakt. En vertrouwen en kracht geeft voor de toekomst. Dat doen we door samen hun grootste wens te laten uitkomen.

Bezoek de website

Facts & Figures

567 wish journeys in 2017

7100 wensen vervuld in 29 jaar

Kinderen tussen de 3 en 18 jaar

95% beoordeelt de wens met een 8>

Het verhaal van Jara

Het begon met een dikke bult in haar nek. Jara, toen 15 jaar oud, dacht nog: het zal wel overgaan en stelde een bezoek aan de dokter uit. Pas nadat ze flauwviel greep haar moeder in. Via de huisarts naar het ziekenhuis en daar kreeg ze de diagnose: lymfeklierkanker. Gelukkig gaven de artsen aan dat de kans op genezing groot was.

Lees meer

De wens van Dave

Dave, een vrolijk kereltje van twee jaar, werd in de winter plotseling erg moe en zag bleek: bloedarmoede. Nee, veel erger. Dave bleek leukemie te hebben. Na twee intensieve jaren van behandelingen is Dave genezen verklaard. Om deze zware behandelingen te doorstaan vroeg de verpleging van het UMCG aan Make-A-Wish voor Dave een mooie wens te vervullen.


Lees meer

Emma en de pinguïn

De pinguïn hielp Emma door haar behandeling heen. Ze sliep ermee, de knuffel ging mee de operatiekamer in en was bij alle chemokuren. Op haar twaalfde, net toen ze op de middelbare school zat, bleek een langdurige griep acute leukemie te zijn. Emma sloeg zich vastberaden en gedisciplineerd door alle zware behandelingen heen.


Lees meer
City Wish Walk is een evenement van Make-A-Wish Nederland - 2018

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen